Kol Germe

Kol germe ameliyatı sonrası izler kalır mı? Bu konu çok merak ediliyor!

Yarasa kol nedir?

Halk arasında yarasa kol da denilen durum, dirsekten başlayarak koltuk altını da içerecek şekilde kolun iç ve arka bölümlerinde oluşan deri sarkıklıkların oluşturduğu bir bozukluktur. Genellike yaşlanma ile birlike cildin elastikiyetinin azalması, yoğun güneş ışığı maruziyeti ve yer çekiminin de etkisi ile tüm vücutta olduğu gibi kol bölgesinde de sarkmalara neden olur.

Genç hastalarda ise kol sarkmalarının en sık nedeni, bariatric cerrahj ya da spor ve egzersiz ile aşırı kilo kayıpları sonrasında oluşmaktadır. Tedavi hastanın muayene bulgularına bağlı olarak, ameliyatsız ve ameliyat ile olabilmekte dolayısıyla tüm kol sarkmaları için tek bir tedavi modalitesi mevcut değildir.

Kol germe ameliyatı sonrası izler ne durumda?

Hafif minimal deri sarkmaları

Genellikle zayıf hastalarda yağ depolanması olmaksızın yaşa bağlı gelişen çok minimal sarkıklıklarda laser tedavisi veya radyofrekans ile cildin toparlanması yeterlidir.

Hafif Deri Sarkması İle Yağlanma
Yağ depolanması ile birlikte gelişen sarkıklıklarda ya da sadece yağ depolanması nedeniyle kolun daha sarkık ve şişman göründüğü hastalarda tedaviye mutlaka liposuction eklemekteyim. Bu şekilde fazla yağın alınmasının yanı sıra ciltte belirgin derecede kontraksiyon-toparlanma sağlamaktayız.

Yağ depolanması olsun veya olmasın, kol cildinde belirgin sarkma

Özellikle aşırı kilo kayıplarından sonra oluşan cilt sarkıklıklarında fazla cildin ortadan kaldırılması ve kolun istenilen kalınlığa ve forma ulaştırılması için cerrahi tedavi kaçınılmazdır. Bu hastalara uygulayacağımız kol germe ameliyatının ismi, brakioplasti operasyonudur. Bu ameliyat fazla cildin çıkarılarak, kolun şekillendirilmesini içerir.

Oluşan izler olun iç kısmına saklanarak önden ve arkadan bakışta görülmesi engellenir. Yine bu hastalarda cilt çıkarılmasına ilaveten, yağ depolanması da varsa ameliyata liposakşın eklenebilir. Tüm bunlar hastanın muayenesi sonucunda elde edilecek olan bulgulara bağılı olarak değişkilik göstermektedir.

Kol Germe ameliyatından sonra iz kalır mı?

Kolun inceltilmesi ve minimal sarkıklıkların giderilmesi esnasında uygulanan liposakşın ve radyofrekans işlemlerinden sonra hastada herhangi bir iz kalması sözkonusu değildir. Fazla cildin alındığı kol germe ameliyatlarında ise kesi yapılan yerlerde ki biz plastik cerrahlar kesileri mümkün olduğunca gizleyebildiğimiz için önden ve arkadan bakışta görünmeyen sadece hastanın kolunu kaldırdığı zaman bellli olan ince çizgi şeklinde bir iz kalması söz konusudur.

İzlerin şekilleri ve kalınlıkları hastanın cilt kalitesine, cilt rengine gore değişkenlik gösterse de ortalama 9-12 ay sonar, izler sadece ince bir çizgi halinde görünecektir.

Kol germe ameliyatı sonrası 4. ay

Mini kol germe ile daha kısa izler

Post-Bariatrik Cerrahi