Göz Çevresi Estetiği

Göz çevresi estetiğinde üç boyutlu yapısal yaklaşım

Göz çevresi estetiğinde her yaşın ihtiyacı birbirinden farklıdır. Kendi geliştirdiğim ve adını “üç boyutlu bütünsel yaklaşım” olarak belirlediğim teknik ile her yaş için ve her bir hastanın ihtiyacına göre çözümler üretmek ve hastaların en iyi şeklide tedavilerini sağlamak mümkün olabilmektedir.

Göz çevremiz, ince cilt yapısı nedeniyle yaşlanmaya bağlı gelişen cilt kırışıklıklarının en erken ortaya çıktığı bölgedir. Göz çevresi estetiği için başvuran hastalarda ana unsur, problemin belirlenebilmesidir. Örneğin üst göz kapağındaki fazlalık şikayeti ile başvuran bir hastada, alt göz kapağında da problemler mevcut ise bunu hasta ile konuşmak, sorunun çözümlenmesi için gerekli işlemler hakkında bilgi vermek, dolayısıyla “gözçevresine bütümsel bir yaklaşım” mutlaka gereklidir.

Kendi pratiğimde gözçevresi muayenesinde; Kirpik hatlarından başlayarak: üst göz kapağı, alt göz kapağı, gözün yan bölgesi, gözün iç kısmı ile alt göz kapağının-yanak bileşkesi ve üst göz kapağı-kaş ilişkisini her hastam için değerlendiriyorum.

Göz dış kenarlarından başlayacak olursak; göz kenarlarında ortaya çıkan ve kaz ayağı çizgileri olarak adlandırılan kırışıklılar 30’lu yaşlar ile birlikte ortaya çıkabilmekte, gülümseme ve mimik harektleri ile belirginleşerek, kişiyi olduğundan daha yaşlı gösterebilmektedir. Göz kenarlarındaki bu kırışıklıkların giderilmsinde Botox uygulaması mükemmel sonuçların alınmasına olanak vermektedir.

Gözün iç kısmında, gözyaşı oluğu olarak adlandırdığımız çukurlanmaların çözümünde ise göz altına uygun olarak üretilmiş, cildin ana yapıtaşlarından olan HYALURONİK ASİT ışık dolgularını kullanmaktayım. Işık dolgusu ile hem gözün iç kısmındaki olukların tedavisi hem de alt göz kapağı-yanak bileşkesini yeniden düzenleyerek daha dolgun ve alttaki kemik yapıları gizleyecek şeklide daha genç bir görünüm kazandırmak mümkün olmaktadır.

Üst ve Alt Göz Kapağı Ameliyatı

Üst göz kapağı ameliyatı lokal nestezi ve sedasyon altında yaklaşık 45 dakika süren oldukça yüz güldürücü ameliyatlardır. Üst göz kapağı kıvrım hattından yapılan bir kesi ile deri fazlalığı ve yağ torbalanmaları alınır, göz kaslarıda gevşeklik ve üst göz kapağında düşme var ise kas sıkılaştırılması işlemleri aynı ameliyatta yapılabilir.

Alt göz kapağında, hastanın alt göz kapağındaki problemin derecesine bağlı olarak ya, tam kirpiklerin altından yapılan bir kesi ile veya kapak içinden yapılan kesi ile ameliyat yapılabilir. Sadece yağ torbalanması olan hastalarda alt göz kapağı içinden yaptığım kesi ile işlem yaparken, gözaltı torbalanması ile birlikte alt göz kapağında deri fazlalığı da olan hastalarda kirpik altı kesisini uygulamaktayım. Göz kapağı ameliyatları 40-50 dakika süren, lokal anestezi altında hastane şartlarında yapılabilen ameliyatlardır. Titiz bir cerrahi ile iyileşme İyileşme süresi 1 hafta kadardır ve eğer oluşursa morluk ve şişlikler bir hafta gibi bir sürede tamamen kaybolur; gerçek sonuç aylar içerisinde ortaya çıkacaktır. Göz kapağında, ince ve rahat cilt yapısı nedeniyle, çok az ya da hiç belli olmayan, çok iyi bir iyileşme ile sonuçlanır.

ESTETİK CERRAHİ